Toimitusehdot
1. Omat henkilötietosi
1.1 Rekisteröinti
Jotta DLX Deluxe Music Shops Oy voi täyttää velvoitteensa myyjänä, asiakkaan tulee tutustua seuraaviin ohjeisiin ja noudattaa niissä annettuja osto- ja toimitusehtoja.
Asiakas kirjautuu DLX Deluxe Music Shops Oy:n asiakasrekisteriin antamalla nimensä, osoitteensa, puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa. DLX-verkkokaupan maksuliikenteestä vastaa yhteistyökumppanimme Klarna, ja asiakas antaa tilauksen yhteydessä myös henkilötunnuksensa luottotietojen tarkistamista varten. Asiakas antaa suostumuksensa DLX:lle ja Klarnalle tallentaa henkilötietonsa asiakasrekistereihinsä.
Klikkaa tästä niin voit lukea lisää tietoturvakäytännöstämme
1.2 Luottamuksellisuus
DLX käyttää asiakasrekisteriään myös markkinointitarkoituksiin. Asiakas saa tiedotteita uutuustuotteista sähköpostitse. Henkilörekisterilain mukaan asiakas voi tarkistaa, muuttaa tai pyytää poistamaan DLX:n rekisterissä olevat henkilötietonsa. Asiakas voi kieltää henkilötietojensa käytön markkinointiviestintään ilmoittamalla siitä sähköpostitse osoitteeseen tilaus@dlxmusic.fi tai soittamalla numeroon 0207 282240 arkisin klo 13–17.
DLX:n asiakasrekisteri on luottamuksellinen, eikä DLX luovuta asiakasrekisteritietoja ulkopuolisille tahoille.
1.3 Turvallisuus
Asiakkaan tulee huolehtia siitä, että hänen käyttäjätunnuksensa ja salasanansa eivät joudu ulkopuolisten tahojen tietoon, joilla ei ole oikeutta tilata tavaraa asiakkaan puolesta.
2. Hinnat
2.1 www.dlxmusic.fi verkkokaupan hinnat on ilmoitettu euroissa ja ne sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Varaus painovirheisiin huomioitava.
3. Toimitukset ja rahti
3.1 Toimitustavat ja -hinnat
Nouto Helsingin myymälästä: Ilmainen
Toimitus Matkahuollon kautta 6€ / tilaus. Yli 199€ ostolla toimitus 0€
Toimitetaan asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen - Lähellä paketti 6€ / tilaus. Yli 199€ arvoiset tilaukset toimitamme ilman toimituskuluja
Jakopaketti 14€ / tilaus.
Jakopaketti soveltuu erityisesti yritysosoitteisiin toimitettaville paketeille. Jakopaketti toimitetaan perille vastaanottajalle arkisin klo 8–16 välisenä aikana toimitusaikaa erikseen sopimatta. (*Katso poikkeushinnat 35Kg:n tai sitä painavampien tuotteiden toimituksesta kohdasta 3.2)
Kotijakelu 16€ / tilaus.
Palvelu joustaa vastaanottajan tarpeiden mukaan, ja vastaanottajan luvalla myös jättö kotiovelle ilman kuittausta on mahdollista. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestitse jakeluajan sopimiseksi. Jakelu suoritetaan pääsääntöisesti jakeluajan sopimista seuraavana arkipäivänä. (*Katso poikkeushinnat 35Kg:n tai sitä painavampien tuotteiden toimituksesta kohdasta 3.2)
3.2 Toimitukset Matkahuollon kautta
Paketit joiden paino on alle 35 kg, toimitetaan Matkahuollon Lähellä-pakettina asiakkaan postinumeron perusteella lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen. Tilaajalle lähetetään sähköpostitse ilmoitus, kun tilaus on lähtenyt varastostamme. Lähetysilmoituksessa on pakettikohtainen seurantanumero, jonka avulla toimitusta voi seurata osoitteessa www.matkahuolto.fi. Lähetyksen saapumisesta Matkahuollon noutopisteeseen ilmoitetaan tekstiviestillä tilaajan matkapuhelinnumeroon. Noutaessasi lähetyksen, ota mukaasi matkapuhelin ja henkilötodistus. Varmista matkapuhelinnumerosi oikeellisuus tilauksen yhteydessä!
Yli 35 kg painavat paketit toimitetaan Matkahuollon lavarahtina suoraan tilaajan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen tai sen välittömään läheisyyteen.
Huomaa että 35kg raja on pakettikohtainen, eli tilauksen kokonaispaino saa olla enemmän.
*Huom! Yksittäisten tuotteiden, kuten digitaalipianojen ja akustisten rumpusarjojen, toimituksesta, joiden paino ylittää 35 kg, veloitamme 29 euron lisämaksun.
Lavarahti:
Yli 35kg painavat paketit toimitetaan Matkahuollon lavarahtina suoraan tilaajan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen tai sen välittömään läheisyyteen. Vastaanottajalle ei ilmoiteta erikseen toimituksesta. Lähetys joko puretaan kuljetusajoneuvon välittömään läheisyyteen takalaitanostimella ja pumppukärryillä tai vastaanottaja purkaa sen omilla purkuvälineillään.
3.3 Toimitusaika
Tuotteen saatavuus on ilmoitettu verkkokaupassamme kunkin tuotteen kohdalla. Tuotteet lähetetään arkisin, maanantaista perjantaihin. Lähetämme tilaajalle tilausvahvistuksen sähköpostitse. Poikkeavista toimitusajoista ilmoitamme tilaajalle erikseen sähköpostitse.
Mitä toimitusaikamme tarkoittavat?
Myymälässä / lähetettävissä heti:
Tuote on saatavilla myymälästämme, ja toimitamme tilaukset mahdollisimman nopeasti. Arkipäivisin ennen klo 15 tehdyt tilaukset pyritään toimittamaan vielä saman päivän aikana.
Keskusvarastossa / toimitusaika-arvio ilmoitettu esim. 5-7 arkipäivää:
Tilaustuote keskusvarastoltamme. Huomioithan, että keskusvarastomme ei sijaitse myymälämme yhteydessä ja näitä tuotteita ette voi noutaa keskusvarastolta itse.
4. Maksutavat
DLX-verkkokaupan maksuliikenteen palvelut toteuttaa Klarna yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Klarna ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen DLX:lle. Asiakkaan kannalta palvelu toimii kuten perinteinen verkkomaksaminen. Klarnan tarjoamia maksutapoja ovat Verkkopankkimaksu, Visa/Mastercard/Eurocard-luottokortit, Klarna-lasku 14 pv ja Klarna-osamaksurahoitus. Tilaajan luottotiedot tarkistetaan ilman eri suostumusta ostoskorissa annettujen henkilö- ja osoitetietojen perusteella. Lisätietoja Klarna-maksupalveluista: www.klarna.fi
5. Lähetysvastuu
Lähettäjä vastaa lähetyksen riskeistä. Toimittaessamme tilauksen sinulle, tavarat ovat kuljetuksen ajan meidän vastuullamme. Jos palautat tavaraa meille, palautettavat tavarat ovat kuljetuksen ajan sinun vastuullasi.
5.1. Kuljetusvahingot
Jos huomaat pakettisi vaurioituneen kuljetuksessa, tee välittömästi vahinkoilmoitus Matkahuollon-noutopisteeseen. Jos huomaat vahingon vasta avattuasi paketin, palauta lähetys meille kokonaisuudessaan Matkahuollon kautta asiakaspalautuksena. Jos kaipaat lisätietoja, soita 0207 282240 arkisin klo 13 - 17.
6. Palautusoikeus
Voit palauttaa tai vaihtaa tilaamasi tuotteen 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Tuote on palautettava moitteettomassa kunnossa, alkuperäisessä pakkauksessaan kaikkine varusteineen. Palautuksen mukaan on liitettävä alkuperäisen tilauksen mukana toimitettu palautuslomake täytettynä. Palautettavia tuotteita ei saa lähettää postiennakkona tai jälkivaatimuksella.
6.1 Poikkeus palautusoikeuteen
Palautusoikeus ei koske erikoistilattuja tuotteita, metritavarana myytäviä tuotteita, kulutustavaroita ja soitintarvikkeita (soittimien kielet, rumpukapulat, rumpukalvot, kaapelit, plektrat, vahvistinputket ja lamput), sinetöityjä tuotteita joiden sinetti on avattu, tietokonetuotteita ja -ohjelmistoja/ohjelmistolisenssejä eikä viallisia/vioittuneita tuotteita. Palautusoikeus ei myöskään koske hygieniatuotteita, kuten suuttimilla varustetut instrumentit, in-ear-kuulokkeet ja korvatulpat.
6.2 Kauppahinnan palautus
Klarna maksaa palautetun tuotteen kauppahinnan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille tyypillisesti 14 päivän kuluessa palautuspäivästä. Lisätietoja kauppahinnan palautuksesta: www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/toimitukset-ja-palautukset
Tuotteen myyjä, DLX pidättää oikeuden tarkastaa ja hyväksyä palautuslähetykset. Jos palautettu tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa, DLX pidättää oikeuden vähentää tuotteen arvon alentuminen tai puuttuvien varusteiden arvo asiakkaalle palautettavasta kauppahinnasta.
6.3 Palautusohjeet
Jos haluat palauttaa tilauksesi, lähetä palautusilmoitus sähköpostitse DLX:n asiakaspalveluun osoitteeseen tilaus@dlxmusic.fi. Voit ilmoittaa palautuksesta myös puhelimitse DLX:n asiakaspalveluun numeroon 0207 282240 arkisin klo 13–17. Muista mainita palautusilmoituksessa DLX:n tilausnumero.
Lähetämme sinulle sähköpostitse palautusohjeet sekä Matkahuollon asiakaspalautusnumeron. Palautus rahtivapaasti on mahdollista vain DLX:n asiakaspalautusnumerolla Matkahuollon kautta.
Huomioi, että tuote on sinun vastuullasi palautuskuljetuksen ajan. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen tehdaspakkaukseensa kaikkine pakkausmateriaaleineen, varusteineen ja käyttöohjeineen. Lähetä tuote mieluiten samassa suojapakkauksessa, jossa vastaanotit sen DLX:lta, tai suojaa se muulla tavoin. Suosittelemme säilyttämään alkuperäisen suojapakkauksen vähintään 14 päivän palautusajan.
Liitä palautuslähetyksen mukaan DLX:n palautuslomake täytettynä vähintään seuraavilla tiedoilla:
Nimi, osoite kokonaisuudessaan, voimassa oleva puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Palautuksen syy ja/tai tuotteen vian kuvaus
Pankkitilin numero kauppahinnan palauttamista varten (Huom! vain ennakkomaksuasiakkaat)
Pidä tallessa alkuperäiset DLX:n lähetysasiakirjat sekä Matkahuollon pakettitunnistenumero asiakaspalautuksesta.
7. Reklamaatiot
7.1 Huomautusaika
DLX noudattaa Kuluttajansuojalain mukaista huomautusaikaa, joka on 2 vuotta tavaran vastaanottamisesta. Lisäksi tarjoamme tuotteillemme takuun kohdassa 8. mainituin ehdoin.
7.2 Tuotteen virheet ja vahingoittuminen
DLX vakuuttaa, että tuotteet ovat virheettömiä toimitushetkellään. Mikäli tuote on viallinen tai vahingoittunut vastaanotettaessa, sitoudumme korjaamaan virheen veloituksetta. Tuotteen palautusohjeet löytyvät kohdasta 6. Poikkeuksena näihin ohjeisiin: 2 vuoden huomautusajan puitteissa alkuperäispakkausta ei edellytetä.
7.3 Vahinkoilmoitus
Vahingosta on ilmoitettava välittömästi kun se on havaittu. Näkyvät kuljetusvauriot Ilmoitetaan vastaanotettaessa Matkahuollon noutopisteeseen tai DLX:n asiakaspalveluun. Lähetyspakkaus on säilytettävä vahinkoilmoitusta varten. Näkymätön vaurio: Ilmoitetaan DLX:n asiakaspalveluun välittömästi kun vika on havaittu. Asiakaspalvelun puh 0207 282240 arkisin klo 13 - 17.
7.4 Huomautuksen hyväksyminen
Kun olemme hyväksyneet tuotetta koskevan huomautuksen tai virheilmoituksen, vaihdamme tuotteen uuteen tai palautamme sen kauppahinnan asiakkaan toiveen mukaisesti. Katso palautusohjeet kohdassa 6.
7.5 Erimielisyydet
Tuotteen virheellisyyttä koskevat erimielisyydet ratkaistaan Kuluttajariitalautakunnan välityksellä.
7.6 Informaatio
DLX Deluxe Music Shops Oy pidättää oikeuden mahdollisiin painovirheisiin ja hinnanmuutoksiin verkkosivuillaan ja markkinointimateriaaleissaan.
8. Takuu
8.1 Takuuaika
Tuotteilla on kahden (2) vuoden takuu valmistus- ja raaka-ainevirheiden osalta. Alkuperäinen lasku toimii takuutodistuksena.
8.2 Poikkeukset.
Takuu ei kata: Kaiutinelementtejä ja muita kuluvia osia tai soitintarvikkeita kuten esimerkiksi soittimien kieliä, rumpukapuloita, potentiometrejä, liukusäätimiä tai vahvistinputkia. Takuu ei vastaa myöskään käyttövirheistä tai vioista, jotka johtuvat laitteeseen kajoamisesta tai virheellisistä käytöstä/ kytkennöistä.
Takuu ei kata: lähetys- ja matkakuluja.
Symbaalien takuu: symbaalit vaihdetaan takuuaikana yhden kerran, mikäli kyseessä valmistus- tai raaka-ainevirhe.
Takuuvaihto ei pidennä tuotteen takuuaikaa eikä aloita sitä alusta.
8.3 Korvaus
DLX ei ole korvausvelvollinen asiakkaalle koituvista henkilö-, omaisuus- tai muista tappioista tai vahingoista. Takuuehtoja koskevat erimielisyydet ratkaistaan Kuluttajariitalautakunnan välityksellä.
8.4 Virheelliset takuuvaatimukset
Tuotteen takuu raukeaa, jos tuotteeseen on kajottu, sen ulkonäköä, rakennetta tai toimintaa on muutettu ilman DLX:n antamaa hyväksyntää. Jos asiakas toimittaa takuuseen vedoten tuotteen korjattavaksi tai palauttaa sen, ja ilmenee, että kyse ei ole kohdan 8.1. mukaisesta valmistus- tai raaka-ainevirheestä, veloitetaan tuotteen vianmääritys- ja korjauskustannukset asiakkaalta. Kulut veloitetaan vaikka tuotteesta ei löydy vikaa tai vika on aiheutunut käyttäjän tuottamuksesta
9. Muuta
9.1 DLX:lla ei ole ilman asiakkaan hyväksyntää oikeutta muuttaa hintoja tai toimitusehtoja sen jälkeen kun tilaus on vastaanotettu.
9.2 Cookies (evästeet)
Cookie eli eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkosivusto pyrkii tallentamaan nettiselaimesi välimuistiin. Monet verkkosivustot käyttävät evästeitä helpottamaan sivujen selailua. Evästeiden avulla on mahdollista jäljittää asiakkaan verkkovierailuja.
Evästeitä on olemassa kahta päätyyppiä. Toinen evästetyyppi tallentuu pysyvästi tietokoneelle, ja näitä evästeillä pyritään helpottamaan toistuvia vierailuja samassa nettiosoitteessa. Toinen evästetyyppi on istuntokohtainen, eli se on selaimen välimuistissa vain kulloisenkin vierailun ajan esim. huolehtimassa sivuston esityskielestä. Tällainen eväste poistuu tietokoneen muistista kun nettiselain suljetaan.
Jos nettiselaimesi asetukset estävät evästeiden käytön, et voi jättää tilauksia DLX-verkkokaupassa. Tarkista selaimesi asetukset, jos haluat jättää tilauksia.
Toimitusehdot päivitetty 24.03.2025 ©.
Klarna
DLX-verkkokaupan maksuliikenteen palvelut toteuttaa Klarna yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Klarna ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen DLX:lle. Asiakkaan kannalta palvelu toimii kuten perinteinen verkkomaksaminen. Klarnan tarjoamia maksutapoja ovat:
Verkkopankkimaksu
Visa/Mastercard/Eurocard-luottokortit
Klarna-lasku (14 pv maksuaika)
Klarna-osamaksurahoitus
Tilaajan luottotiedot tarkistetaan ilman eri suostumusta ostoskorissa annettujen henkilö- ja osoitetietojen perusteella. Lisätietoja Klarna-maksupalveluista: www.klarna.fi.
Klarna Maksutavat
Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:
Lasku: Maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot löytyvät täältä.
Joustava erämaksu: Voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/100 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
Kiinteä erämaksu: Voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
Kampanjalasku: Jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. "Osta nyt, maksa helmikuussa"), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä. Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löytyvät täältä.
Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.
Jotta sinulle voidaan tarjota Klarnan maksutapoja, välitämme sinusta tietoa Klarnalle, kuten yhteystietosi ja tiedot tilauksesta, jotta Klarna voi arvioida, voidaanko sinulle tarjota eri maksutapoja ja tarjota sinulle sopivat maksutavat.